Aktualności

Powrót do listy

Propozycje dla Tomka: mocne i dobrze wyposażone do 60 tysięcy

Porady |
Propozycje dla Tomka: mocne i dobrze wyposażone do 60 tysięcy
Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 293 
28-letni Tomek z Siechnic koło Wrocławia szuka komfortowego auta z wyższej półki. Klimatyzacja, automatyczna skrzynia biegów, ksenony, szyberdach, zestaw głośnomówiący oraz skórzana tapicerka to wyposażeniowe minimum, plusem będzie napęd na cztery koła. Preferowany silnik: benzynowy z możliwością instalacji LPG lub sześciocylindrowy Diesel. Jazda nowym samochodem ma sprawiać przyjemność i frajdę naszemu bohaterowi. Na auto Tomek może przeznaczyć maksymalnie 60 tysięcy złotych.

Tomek zgłosił do programu trzy samochody. Są to: Audi A6, Volkswagen Passat CC i Chrysler 300 C

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 293Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 293
Audi A6, silnik Diesla 3.0, 233 KM, 450 Nm, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2008 roku, 178 tys. km przebiegu, 54.900 tys. zł., średnie spalanie: 8l ON na 100 km, bagażnik 565l, osiągi 0-100 km/h: ok. 7s., prędkość maksymalna: 247 km/h.

Audi A6 to ulubiony samochód Polaków. Za granicą w latach 2005-2007 sprzedaż tego modelu wyniosła ok. 120 tys. sztuk, podczas gdy na krajowym rynku sprzedano jedynie 800 egzemplarzy. Wersje oferowane w Polsce były lepiej wyposażone od tych europejskich, w standardzie można było spotkać m.in. klimatyzację. Testowany model miał lakierowany przedni błotnik, ale przebieg jest oryginalny i udokumentowany. By zmniejszyć wagę całego samochodu, A6 wyposażono w aluminiową maskę,  błotniki, profile progów oraz tylny pas. Wnętrze samochodu prezentuje się rewelacyjnie, jest duże i przestronne. Trzylitrowy silnik Diesla jest trwały i mniej awaryjny niż 2.0. Ponadto, auto zostało wyposażone w nowoczesny system MMI (MultiMedia Interface). A6 ma bogate wyposażanie w skład którego wchodzą m.in: skórzana tapicerka, podgrzewane fotele, nawigacja satelitarna z aktualnymi mapami Polski i Europy, rozbudowany komputer pokładowy, system parktronik z przodu i z tyłu oraz wewnętrzny chromowany pakiet. Do największych wad tego modelu można zaliczyć stosunkowo wysokie koszty eksploatacji. Najczęstsze usterki to: awarie łańcuchów rozrządu, klap w kolektorze ssącym oraz skrzyń bezstopniowych.

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 293Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 293

Volkswagen Passat CC, silnik Diesla 2.0, 170 KM, 350 Nm, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2010 roku, 115 tys. km. przebiegu, 63.800 tys. zł., średnie spalanie: ok. 6l ON na 100 km, bagażnik 532l, osiągi 0-100 km/h: ok. 8.8s., prędkość maksymalna: 220 km/h.

Drugą propozycją dla Tomka jest Volkswagen Passat CC produkowany przez koncern Volkswagen AG od 2008 roku. Model ten zbudowany został na bazie Passata B6. Obniżenie dachu dodało nowemu Volkswagenowi agresywnego wyglądu. Ta z pozoru ryzykowna zmiana wzbudziła zainteresowanie i przyciągnęła wielu kupujących. Od swojego poprzednika różni się także mniejszym o 33 litry bagażnikiem. Nieco futurystyczny, a zarazem sportowy design auta sprawiają że Passat CC zwraca na siebie uwagę. Trzymiejscowa kanapa była dostępna za dopłatą od 2010 roku. Zawieszenie jest trwalsze i solidniejsze niż w poprzednim modelu tej marki. Silnik 2.0 TDI ma wtrysk Common Rail i nie ma z nim takich problemów jak z wersją wyposażoną w pompowtryskiwacze z początków produkcji Passata B6. Można to rozpoznać po numerze VIN, w czteroliterowym kodzie litera C musi być na początku. To, co wyróżnia Volkswagena na tle konkurencji, to bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Dużym plusem tego modelu są również stosunkowo tanie części zamienne - większość z nich pasuje od zwykłego Passata. Jedynie elementy nadwozia są droższe. Samochód został odkupiony od firmy leasingowej. Auto
z oryginalnym przebiegiem, jeden właściciel, kupiony w Polsce. CC jest bogato wyposażony zawiera: nawigację, skrzynię DSG, skórzaną tapicerkę w karmelowym kolorze (Nappa), aktywne zawieszenie, podgrzewane fotele oraz elektryczną roletę tylnej szyby. Do najczęstszych usterek należą: awarie konwertora skrzyni DSG, wycieki z układu paliwowego, drobne problemy z elektryką, luzy w tylnym zawieszeniu.

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 293Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 293
Chrysler 300C, silnik Diesla 3.0, 218 KM, 510 Nm, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2007 roku, 110 tys. km. przebiegu, 46.700 tys. zł., średnie spalanie ok. 8l ON na 100km, bagażnik 505l, osiągi 0-100 km/h: ok 7.6 s., prędkość maksymalna: 230 km/h.

Chrysler 300C to auto produkowane od 2004 roku, jest następcą modelu 300M. W porównaniu do poprzednika zastosowano w nim tylny, a nie przedni napęd. Samochód zbudowany na płycie podłogowej Mercedesa W211. Wyprodukowany w austriackiej fabryce Chryslera Magna Steyr w austriackim Grazu. 10% egzemplarzy dostępnych na rynku jest krajowych. Trzylitrowy silnik Diesla pochodzi od Mercedesa i zbiera bardzo dobre opinie od użytkowników tego modelu. Tym, co rzuca się w oczy, jest bogate wyposażenie w skład którego wchodzą: skórzana tapicerka, system antykradzieżowy z czujnikiem wtargnięcia, wewnętrzne i zewnętrzne lusterka fotochromatyczne (które automatycznie ściemniają się i zapobiegają oślepianiu kierowcy przez światła samochodów jadących z tyłu), fotele przednie z funkcją zapamiętywania, czujnik deszczu, system nagłośnienia Bose, czujnik parkowania z tyłu i bardzo przydatna opcja podczas jazdy nocą - doświetlanie zakrętów. Automatyczna skrzynia biegów w silnikach diesla posiada pięć przełożeń dzięki czemu lepiej działa i rzadziej się psuje. W silnikach benzynowych występują cztery przełożenia. Sporym plusem tego auta jest bogata dostępność części zamiennych, wiele z nich pasuje od Mercedesa, a ich cena nie jest wygórowana. Największymi wadami tego samochodu są: przepalające się żarówki w desce rozdzielczej, awarie przekładni kierowniczej, wycieki z tylnego uszczelnienia wału korbowego, występujące w niektórych modelach śladowe znaki korozji, awarie turbin.

Adam Kornacki przygotował niespodziankę dla Tomka, którą okazał się:

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 293Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 293
Peugeot 508 SW, silnik Diesla 2.0HDI, 163 KM, 340 Nm, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2012 roku, 102 tys. km. przebiegu, 62.990 tys. zł. średnie spalanie ok. 7,5l ON na 100 km, bagażnik 518l, osiągi 0-100 km/h: 9.5 s., prędkość maksymalna: 223 km/h.

Peugeot 508 SW to model produkowany od 2010 roku. Występuje w dwóch wersjach sedan i kombi. To co może podobać się w tym „Francuzie” to elegancka sylwetka, sportowy charakter, duży bagażnik o pojemności 508 litrów i przestronne wnętrze. Prezentowane kombi to auto wymarzone dla kierowców ceniących komfort i doceniających design na najwyższym, światowym poziomie. Testowany model posiada dwulitrowy silnik Diesla o mocy 163 koni mechanicznych. Zapewnia on, przyjemną i dynamiczną jazdę, jest mniej awaryjny w porównaniu do jednostek benzynowych. Najczęściej występującą usterką w tych silnikach jest kosztowny w naprawie łańcuchowy napęd rozrządu. Dużym plusem prezentowanego samochodu jest bogate wyposażenie, w skład którego wchodzą: automatyczna klimatyzacja, czujnik parkowania, podgrzewane fotele, aluminiowe felgi, spora ilość schowków, panoramiczny szklany dach, relingi oraz automatyczny hamulec postojowy. Poważnym mankamentem tego auta jest duży spadek wartości, spowodowany nienajlepszą opinią o jego poprzednikach modelach 407 i 607. Najczęstszymi usterkami w tym 508 SW są: uszkodzone mocowania lewej wycieraczki, stukanie amortyzatorów.

Komentarze (3)

Dodaj komentarz do artykułu
  • Udostępnij komentarz w:
  • ikona twitter
  • ikona facebook
  • ikona google plus
publikuj
Właśnie pojawiły się nowe () komentarze - pokaż
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
~Gość

300C te wszystkie pseudo samochodziki zmiata. Kto miał i jeździł wie o czym piszę.

  • Tyle osób ocenia komentarz pozytywnieOstatnio ocenili:
      0
    • Tyle osób ocenia komentarz negatywnieOstatnio ocenili:
        0
      • zgłoś naruszenie
      ~Gość

      Peugeot 508 hdi nie ma łańcucha w rozrządzie ... to są fachowi dziennikarze ?
      ..
      stukanie w amortyzatorach w tymm modelu to żart, A6 to zawsze i wszędzie

      • Tyle osób ocenia komentarz pozytywnieOstatnio ocenili:
          0
        • Tyle osób ocenia komentarz negatywnieOstatnio ocenili:
            0
          • zgłoś naruszenie
          grzegorz_swiszcz

          "To, co wyróżnia Volkswagena na tle konkurencji, to bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne" chyba jakiś żart, to auto słynie z tego, że zjada go rdza a zabezpieczenie jest śladowe!!!!!!!!!!!!!!

          • Tyle osób ocenia komentarz pozytywnieOstatnio ocenili:
              0
            • Tyle osób ocenia komentarz negatywnieOstatnio ocenili:
                0
              • zgłoś naruszenie
              Pomoc | Zasady forum
              Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
              Kartonowy Lexus, podlodowy robot i pogromca spojrzeń w dekolt!
              Następny artykuł:

              Kartonowy Lexus, podlodowy robot i pogromca spojrzeń w dekolt!

              tvnpix