Aktualności

Propozycje dla Moniki: małe auta do 5 tysięcy
Zakup kontrolowany - seria 15, odcinek 231 
Monikę do naszego programu zgłosił mąż Damian. Szukają dla niej małego, ekonomicznego, miejskiego samochodu do 5 000 zł. Auto będzie sprawdzało się głównie w trasie dom-praca-dom i czasami na zakupy. Należy pamiętać jednak, ze w aucie za taką cenę najważniejszy jest jego stan techniczny.

Adam zaproponował jej auta: Hondę Civic, Nissana Micrę oraz Hyundaia Atosa.

Hyundai Atos – pojemność silnika 1.0, 56 KM, auto z 1999 roku, cena 4.900 zł, prędkość 0 - 100 – 15,1 sek., prędkość maksymalna: 142 km/h, średnie spalanie 5,4 l \100. Podczas projektowania Atosa stylistom przyświecał jeden cel: w małym aucie zmieścić możliwie największe wnętrze. Produkowany w Indiach samochód był jedną z najtańszych propozycji na polskim rynku - kosztował poniżej 30 tysięcy zł. Spartańskie wyposażenie i tylko jedna wersja silnikowa to bez wątpienia minusy. Plusem jest natomiast fakt, że Atos był dość popularny w naszym kraju i wiele auto na rynku wtórnym to egzemplarze kupione w polskiej sieci dilerskiej. Należy jednak pamiętać, żeby unikać pojazdów wyposażonych w LPG. Miłym zaskoczeniem będzie serwis. Części, nawet zamawiane w ASO, nie kosztują fortuny.

Najczęstsze usterki to: problem z uruchamianiem w niskich temperaturach, usterki modułu sterującego silnikiem i przepustnicy, niska jakość przewodów paliwowych.

Honda Civic - pojemność silnika 1.4 benzyna + LPG, 75 KM, przebieg 210 tyś., auto z 1997 roku, cena 5.400 zł, prędkość 0 - 100 – 13,9 sek., prędkość maksymalna: 165 km/h, średnie spalanie 6, 8 l \100. Każdy, kto szuka solidnego i stosunkowo prostego samochodu nie może nie pomyśleć o Hondzie Civic. Model ten Honda produkuje nieprzerwanie od 1972 roku. Prezentowane auto to szósta generacja japońskiego kompaktu, która debiutowała w 1995 roku. Ten model jest pierwszym, który powstał z myślą o europejskiej klienteli i w wersji 5-cio drzwiowej był produkowany w brytyjskich zakładach Hondy w Swidon. Trzydrzwiowa odmiana powstawała w Japonii. Samochód w 1996 roku zdobył nagrodę magazynu “Car and Driver”. Poza korozją samochód nie ma większych wad. Minusem są również wysokie ceny części zamiennych. Największą zaletą auta jest jego duża szerokość, która w połączeniu z wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu sprawia, że to auto wyjątkowo szybko pokonuje zakręty.

Najczęstsze wady: korozja nadwozia, wycieki z silnika, nietrwałe przeguby napędowe.

Nissan Micra - pojemność silnika 1.0, 60 KM, przebieg 113 tyś., auto z 1997 roku, cena 4.400 zł, prędkość 0 - 100 – 16,4 sek., prędkość maksymalna: 150 km/h, średnie spalanie 6, 0 l \100. Micra to najmniejszy i za razem najlepiej sprzedający się samochód Nissana. Mały Nissan debiutował dawno, dawno temu, bo w 1982 roku zastępując model Cherry. Micra była pierwszym japońskim samochodem wyróżnionym tytułem Europejskiego Samochodu roku. Stało się to w 1993 roku. Przez 15 lat sprzedano ponad 1, 4 miliona egzemplarzy. Generacja wybrana przez Adama to, jak zwykło się mawiać, ostatnia prawdziwa i produkowana w Japonii Micra. Poza wszechobecną i trudną do wyeliminowania korozją, Nissan Micra to wyjątkowo solidne i niekłopotliwe autko, które może odwdzięczyć się bezobsługową eksploatacją. Pojazd ten, niestety, pozostaje nieco w cieniu takich konstrukcji jak Toyota Stralet, czy Yaris, ale niesłusznie, bo poza mniejszą kabiną i bagażnikiem w niczym im nie ustępuje.

Najczęstsze problemy tego modelu to: korozja nadwozia, kłopotliwy łańcuch rozrządu, nietrwałe tarcze hamulcowe, pękają gumowe osłony przegubów napędowych, wybijają się łączniki stabilizatora w przednim zawieszeniu.

Propozycja Julka to bardzo kobiecy i najmłodszy w zestawieniu Citroen C2 - pojemność silnika 1.4 HDI, 68 KM, przebieg 115 tyś., auto z 2005 roku, cena 11.900 zł, prędkość 0 - 100 – 13,2 sek., prędkość maksymalna: 166 km/h, średnie spalanie 4, 3 l ON \100.Citroen C2, chociaż wyjątkowo oryginalny, nigdy nie był w naszym kraju szczególnie popularny. Samochód nie należał do najtańszych i bardzo wyraźnie odstawał funkcjonalnością od konkurentów. C – dwójka z silnikiem wysokoprężnym to większe ryzyko, podobnie jak zakup jakiegokolwiek nowoczesnego diesla. Dużo rozsądniejszym zakupem będzie odmiana benzynowa. Tej ostatniej sprzedano w naszym kraju zdecydowanie najwięcej, więc jest spora szansa na znalezienie samochodu z polskiego salonu i z udokumentowaną historią. Auto cierpiało na choroby wieku dziecięcego, zatem warto unikać samochodów z początku produkcji.

Najczęstsze usterki: problemy z elektroniką, niska trwałość zawieszenia, w silniku diesla problem z turbiną, rozszczelnianie się klimatyzacji, luzy w fotelach, słabej jakości wnętrze.

Wyposażenie modelu Julka to: autoalarm, centralny zamek sterowany z kluczyka, 4 poduszki powietrzne (przód + boczne), elektryczne szyby i lusterka, wspomaganie kierownicy, komputer pokładowy, radio z CD, dwa komplety opon (zima + lato).

Komentarze (1)

Dodaj komentarz do artykułu
publikuj
Właśnie pojawiły się nowe () komentarze - pokaż
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
czerwonypoldek

Bardzo ciekawy artykuł. Super, że ktoś napisał wskazówki jak podchodzić do zakupu auta przez osobę, która nie ma zbyt wielu pieniędzy! Bo takich osób jest niestety sporo. Dziękuje

  • Tyle osób ocenia komentarz pozytywnieOstatnio ocenili:
      0
    • Tyle osób ocenia komentarz negatywnieOstatnio ocenili:
        0
      • zgłoś naruszenie
      Pomoc | Zasady forum
      Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
      Klocki, szelki dla psa i biletomat
      Następny artykuł:

      Klocki, szelki dla psa i biletomat

      tvnpix