Aktualności

Auto produkowane w latach 1986–2006. Przedstawiona w programie 2. generacja Nissana Terrano powstała przy współpracy z koncernem Forda, który to wypuścił bliźniaczy do Terrano model – Maverick. Auto charakteryzuje się dobrymi właściwościami terenowymi – producent zdecydował się wyposażyć model w nadwozie osadzone na ramie, dodatkowym atutem jest niezależne zawieszenie kół przednich oraz sztywna oś z tyłu. Duży prześwit, reduktor i tylny napęd potwierdzają, iż Nissan Terrano bardzo dobrze radzi sobie w terenie. Niestety, dość wysoka, wąska sylwetka auta oraz miękkie zawieszenie nie powodują przyjemnych odczuć podczas jazdy szosowej. Należy również wspomnieć o dosyć spartańskim i przestarzałym wnętrzu.
Najczęstsze usterki tego modelu to między innymi usterki układu korbowo–tłokowego w silniku 3.0 TDI, szybko zużywające się sprzęgło, korozja ramy oraz tylnych nadkoli.
Jest to jedna z najbardziej znanych terenówek na świecie, głównie przez swoje sukcesy w sławnym rajdzie Dakar, gdzie wielokrotnie stawało na najwyższym stopniu podium. Trzecia generacja produkowana w latach 1999–2006. W tej generacji japoński producent zdecydował się na pewne ustępstwa w terenowym charakterze Pajero, wyposażając model w samonośną karoserię podpartą zintegrowaną ramą oraz niezależne zawieszenie kół. Zastosowanie tych rozwiązań spowodowało polepszenie komfortu podróży podczas jazdy szosowej. Jednocześnie Pajero nie wyrzekło się swojego terenowego rodowodu, co potwierdzać może dość duży prześwit, napęd na cztery koła, blokada centralnego mechanizmu różnicowego oraz reduktor. Ciekawostka – na rynkach hiszpańskojęzycznych model nosił nazwę Montero.
Do najczęstszych usterek tego modelu możemy zaliczyć częste awarie pompy wtryskowej w silniku 3.2 DID, korozje podłużnic oraz wycieranie ślizgów łańcucha rozrządu.
Produkowany w latach 1984–2001. W 1997 roku Jeep przeprowadził lifting modelu XJ, dodając miedzy innymi nowa deskę rozdzielczą. Cherokee charakteryzuje się typowa dla tego modelu kwadraturą sylwetki. Surowa ostra i kanciasta linia nadwozia to jego znak rozpoznawczy. Niestety, cierpi na tym współczynnik oporu powietrza, który jest tu bardzo wysoki. Nasz egzemplarz wyposażony jest w benzynowy silnik 4.0 z instalacją LPG. Jest to jeden z najlepszych silników, który producent montował w tym modelu.
Typowe usterki towarzyszące eksploatacji Jeepa Cherokee XJ to awarie skrzyń automatycznych, szybko zużywające się skórzane elementy wnętrza oraz usterki przekładni kierowniczych.
Opel Monterey był produkowany w latach 1991-1999 jako bliźniacza konstrukcja Isuzu Trooper. Ceniony przez użytkowników głównie ze względu za przestrzeń dla kierowców i pasażerów, widoczność oraz stosowane silniki - 3.1TD oraz benzynowy 3.2 V6. Nasza wersja wyposażona w wysokoprężną jednostkę została odpowiednio przygotowana i doinwestowana przez obecnego właściciela. Zrekonstruowano i zabezpieczono ramę, zawieszenie podwyższono i zmodyfikowano, a silnik poddano kapitalnemu remontowi wraz z renowacją turbosprężarki. Tradycyjny wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym zastąpiono wentylatorem załączanym elektrycznie pod wpływem temperatury, a przód auta wzbogacono o wyciągarkę, która w razie potrzeby pomoże nam wyjść z opresji.
Pomimo dobrych opinii wśród kierowców Montereya możemy łatwo znaleźć informacje dotyczące jego wad. Najczęściej czytamy o niezbyt precyzyjnym układzie kierowniczym, słabym wyciszeniu wnętrza oraz dużych kosztach utrzymania.
Komentarze (4)
Monciak i duże koszty utrzymania
- 0Tyle osób ocenia komentarz pozytywnieZaloguj się aby oceniaćOstatnio ocenili:
- 0Tyle osób ocenia komentarz negatywnieZaloguj się aby oceniaćOstatnio ocenili:
- podziel się
- zgłoś naruszenie
Cherokee XJ ma skrzynie japońskie aisin AW4 i ze świecą szukać kogoś komu umarła o czym świadczy zerowy popyt na te skrzynie. Koszt zakupu 300-500zł za w pełni sprawną i kpl skrzynię. Zresztą.... swego czasu w któryś z programów w tvn turbo pan Kornacki stwierdzili że w XJ trzeba zwracać uwagę na stan ramy.... Szkoda że żaden jeep... rozwiń
- 0Tyle osób ocenia komentarz pozytywnieZaloguj się aby oceniaćOstatnio ocenili:
- 0Tyle osób ocenia komentarz negatywnieZaloguj się aby oceniaćOstatnio ocenili:
- podziel się
- zgłoś naruszenie
Te same skrzynie stosowane były w Suprach i spokojnie znoszą moce do około 400 kunia na wale.
- 0Tyle osób ocenia komentarz pozytywnieZaloguj się aby oceniaćOstatnio ocenili:
- 0Tyle osób ocenia komentarz negatywnieZaloguj się aby oceniaćOstatnio ocenili:
- podziel się
- zgłoś naruszenie
Panowie co do skrzyń automatycznych w XJ to było one pancerne ;) część z nich miała japońskie... wiec nie wiem skąd info że byly to awaryjne skrzynie. Pozdrawiam!
- 0Tyle osób ocenia komentarz pozytywnieZaloguj się aby oceniaćOstatnio ocenili:
- 0Tyle osób ocenia komentarz negatywnieZaloguj się aby oceniaćOstatnio ocenili:
- podziel się
- zgłoś naruszenie
