Aktualności

Propozycje dla Mateusza: pierwsze auto do 9 tysięcy
Zakup kontrolowany - seria 19, odcinek 279 
Poszukamy samochodu dla dwudziestoletniego Mateusza - będzie to jego pierwsze własne auto. Budżet na zakup to maksymalnie 9 tys. zł. Wóz musi dobrze sprawdzać się na zatłoczonych ulicach stolicy, ale także w trasie do rodzinnego Olsztyna.

Trzy propozycje Adama Kornackiego to Skoda Fabia, Peugeot 307 oraz Volkswagen Golf IV.

Skoda Fabia, silnik benzynowy 1.4, 60 KM, 118 Nm, skrzynia manualna, auto z 2001 r. o przebiegu 172 tys km, cena 9,5 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 16,5 , prędkość maksymalna: 157 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 7 l benzyny na 100 km.

Skoda Fabia to jedna z najlepszych propozycji pierwszego auta przy ograniczonym budżecie. Pierwsza generacja przystojnej Czeszki to pierwsze auto stworzone przez VW po przejęciu marki Skoda, dzięki czemu mamy prawo oczekiwać wielu sprawdzonych rozwiązań technicznych z grupy VAG i w efekcie rozsądnych kosztów eksploatacji. Współzamienność części z siostrzanymi modelami takimi jak VW Polo, czy Seat Ibiza powoduje, że dziś po kilkunastu latach obecności na rynku to jeden z liderów pod kątem kosztów napraw. Fabia to także auto przyjazne pod kątem ergonomii – odnajdzie się w nim nawet mało doświadczony kierowca. Skromne wymiary nadwozia sprawiają, że auto lepiej sprawdza się w mieście, na trasy –raczej wygodnie podróżuje się w maksimum 2 osoby.

Wyposażenie:  abs, poduszki powietrzne, autoalarm, centralny zamek, el. szyby, czujnik parkowania, wspomaganie kierownicy, tapicerka welurowa.

 

Peugeot 307, silnik wysokoprężny 2.0 107 KM, 250 Nm, skrzynia manualna, auto z 2002 r. z przebiegiem 221 tys. km, cena 8,2 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: ok. 11,2 s, prędkość maksymalna: 183 km/h, przeciętne średnie zużycie paliwa: ok. 6 l oleju napędowego na 100 km, pojemność bagażnika: 340/1328 l.

Peugeot 307 to jeden z najtańszych samochodów z segmentu C dostępnych na rynku. Prezentowany egzemplarz wyposażono w silnik 2.0 HDI, który jest bardzo dobrą propozycją, gdyż łączy bardzo niskie spalanie oraz koszty eksploatacji z zadowalającą dynamiką. 307 to auto o oczko większe niż Fabia, co wraz z silnikiem wysokoprężnym predestynuje to auto do znakomitego radzenia sobie zwłaszcza w trasie. Do minusów pojazdu na pewno należy zaliczyć pojawiające się nierzadko problemy z elektroniką, zaletą zaś jest znakomite zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia. Na plus należy także zapisać prostą konstrukcję zawieszenia z belką z tyłu. 307 to samochód niedoceniany na rynku, co ma także odbicie w atrakcyjnych przeciętnych cenach tych modeli.

Wyposażenie: ABS, poduszki powietrzne, immobiliser, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzacja, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, tapicerka welurowa.

 

Volkswagen Golf IV, silnik wysokoprężny 1.9 101 KM, 240 Nm, skrzynia manualna, auto z 2003 r. o przebiegu 273 tys. km, cena 9,9 tys. zł, osiągi: 0-100 km/h: 11,3 s, prędkość maksymalna: 188 km/h, przeciętne średnie zużycie paliwa: ok. 6 l oleju napędowego na 100 km, pojemność bagażnika 460/1470 l.

Volkswagen Golf IV to żelazna propozycja dla każdego poszukującego auta w podobnym budżecie – to najpopularniejsze auto w prywatnym imporcie. Prezentowany egzemplarz posiada silnik 1.9 TDI z pompowtryskiwaczami o mocy 101 KM. Golf to wzór auta kompaktowego, z którym mierzyć musiał się każdy samochód z segmentu C produkowany w tych latach. Dziś to jeden z najpopularniejszych samochodów na polskich drogach. Łączy niskie koszty eksploatacji z niezłą elastycznością. Auto posiada świeżo wymienione sprzęgło i jest dosyć zadbane – znacznie bardziej niż przeciętny Golf. Po kilkunastu latach, od kiedy auto wyjechało z fabryki coraz trudniej jest znaleźć Golfa w naprawdę dobrym stanie, bez przeszłości wypadkowej, z autentycznym przebiegiem. Nadal to jednak jeden z najlepszych pierwszych samochodów dla młodego kierowcy.

Wyposażenie: ABS, klimatyzacja, radio, poduszki powietrzne, elektryczne szyby, immobiliser, centralny zamek, wspomaganie kierownicy.

 

Propozycją Marcina Klimkowskiego okazała się Honda HR-V z benzynowym silnikiem 1.6 (z gazem), 105 KM, 135 Nm, skrzynia manualna, auto z 2000 r. o przebiegu 180 tys. km, cena 8,9 tys. zł, osiągi: 0-100 km/h: 12 s, prędkość maksymalna: 162 km/h, przeciętne średnie zużycie paliwa: ok. 8,2 l benzyny na 100 km, pojemność bagażnika 285 l.

Wyposażenie: przyciemniane szyby, ABS, poduszki powietrzne, autoalarm, immobiliser, centralny zamek, el. lusterka i szyby, tapicerka skórzana, wspomaganie kierownicy, radio/cd.

Najczęstsze usterki:

- korozja

- zwiększone zużycie oleju silnikowego

- czasem centralny zamek

Korekta przebiegu i... do biegu!
Następny artykuł:

Korekta przebiegu i... do biegu!

tvnpix