Propozycje dla Marka: nowe SUV-y do 250 tys. zł

Zakup kontrolowany - odcinek 218
Zakup kontrolowany - seria14, odcinek 218
Marek przyjechał do nas aż ze Szczecina. Na co dzień pracuje w Niemczech - potrzebuje auta do używania w kraju, gdy przyjeżdża do rodziny. Marzy mu się nowy SUV w cenie do 250 tys. zł.

Adam wybrał dla naszego gościa trzy samochody: Audi Q5, Volvo XC60 oraz BMW X3.

Audi Q5 – pojemność silnika 2.0 TFSI, 225 KM, auto testowe z 2012 roku, cena 262.500 zł, prędkość 0 - 100 – 8,3 sek., prędkość maksymalna 205 km/h, średnie spalanie 7,9 l/100 km. Ceny fabrycznie nowego Audi Q5 zaczynają się od 183 tysięcy zł. Audi Q5 to jedna z ostatnich, zaskakujących propozycji niemieckiego producenta. Samochód zadebiutował w 2008 roku. Obok BMW X3 jest to jeden z najlepiej sprzedających się SUVów w Europie. Auto ma napęd na cztery koła, ale wersja z dwulitrowym dieslem może być wyposażona w napęd jedynie na przednie koła. Samochód niedawno przeszedł delikatny facelifting. Ogromną zaletą tego modelu jest prawdziwy, stały napęd na wszystkie koła, a nie patenty z dołączanym tyłem gdy przód traci przyczepność. W konstrukcji nadwozia wykorzystano elementy aluminiowe. Z tego materiału wykonano m.in. maskę, przedni pas i tylną klapę. Auto wyposażono w system select-drive, dzięki któremu kierowca może wybrać tryb pracy zawieszenia. W konfiguracji off-road zwiększa się prześwit nadwozia, a układ ABS włącza się zdecydowanie później. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów posiada 8 przełożeń.Wybrany przez Adama model ma w wyposażeniu: pneumatyczne zawieszenie, audi drive select, ogrzewane siedzenia, parking system, asystenta świateł, tempomat, automatyczną klimatyzację, nawigację, pakiet sportowy Volvo XC60 - pojemność silnika 2.4 diesel z turbodoładowaniem, 215 KM, auto testowe z 2012 roku, cena 215.200 zł, prędkość 0 - 100 - 7,7 sek., prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 6,8 ON/100 km. Volvo XC60 to najpopularniejszy samochód segmentu premium w Polsce. Nie da się ukryć, że jest to zasługa przede wszystkim ceny, która w porównaniu z konkurentami wypada bardzo atrakcyjnie. Volvo XC60 zadebiutowało w 2008 roku. Największą zaletą tego samochodu jest bez wątpienia świetny silnik, który posiada 5 cylindrów. W tej chwili Volvo to jedyna firma, która stosuje takie rozwiązanie. Efekt? Przyjemny dla ucha dźwięk, nie mający zbyt wiele wspólnego z tak typowym dla diesli klekotem. XC60 oferowane jest również w odmianie z napędem na jedną oś. Trochę to śmieszne w SUV-ie, ale producent tłumaczy to ekologią, bo takie auto mniej pali. Volvo XC60 z pewnością dorównuje konkurencji pod względem jakości i komfortu, ale na pewno pojawią się głosy, że w nowoczesnej stylistyce, gdzieś zagubił się duch prawdziwego, szwedzkiego i przede wszystkim kwadratowego Volvo. Proponowany przez Adama samochód posiada m. in.: automatyczną skrzynię biegów, pakiet zimowy, pakiet bussines, pakiet rodzinny, elektryczną klapę bagażnika, R-design. BMW X3 – pojemność silnika 2.0, 245 KM, auto testowe z 2012 roku, cena 267.900 zł, prędkość 0 - 100 - 6,7 sek., prędkość maksymalna 230 km/h, średnie spalanie 8,9 l/100 km. Ceny fabrycznie nowego BMW X3 zaczynają się od 190.900 zł. To BMW X3 to już druga generacja tego popularnego i produkowanego w USA modelu. W porównaniu z poprzednikiem, nadwozie zdecydowanie urosło, co bezpośrednio przełożyło się na przestrzeń w kabinie. W BMW X3 zastosowano zupełnie inną niż np. w Audi Q5 koncepcję napędu na cztery koła. Tutaj o podziale mocy decyduje elektronika. Rozwiązanie zastosowane w Audi na papierze sprawia lepsze wrażenie, ale w praktyce trudno wskazać faworyta. Tę X3 wyposażono w pakiet stylistyczny M, który kosztuje ponad... 10 tysięcy zł. Producent postawił na ekologię więc na pokładzie znalazł się system start&go. Ciekawostką jest tryb Eco Pro, który pozwala zaoszczędzić nawet do 20% paliwa. W trybie tym zmienia się charakterystyka pracy pedału gazu, skrzyni biegów oraz punkt zmiany przełożeń. Ten model posiada: lakier metalic, skórę, automatyczną klapę bagażnika, pakiet M, elektroniczną kontrolę tłumienia amortyzatorów, 19-calowe obręcze kół, kamerę cofania, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania przód i tył, biksenony, asystent świateł drogowych, nawigacja, audio.Niespodzianka Julka, to samochód z nieco wyższej klasy - Jeep Grand Cherokee Overland –pojemność silnika 3.6, V 6, 286 KM, auto z 2011 roku, przebieg 21 tys. km, cena 179.900 zł, prędkość 0 - 100 – 9,1 sek., prędkość maksymalna 206 km/h, średnie spalanie 11,4 l/100 km. Prezentowana generacja Jeepa Grand Cherokee jest pierwszym modelem oferowanym klientom po przejęciu przez Fiata. Grand Cherokee debiutował na rynku w 1992 roku a prezentowane auto to już czwarta generacja. Pomimo sporej masy całkiem przyzwoicie radzi sobie w terenie, a na asfalcie prowadzi się o niebo lepiej niż poprzednicy, chociaż do dzisiejszej konkurencji nadal sporo mu brakuje. Sześciocylindrowy silnik jest zupełnie nową konstrukcją zbudowaną z myślą o tym modelu. Niestety skrzynia biegów pozostała mocno archaiczna. Jest powolna i ma tylko cztery biegi. Piąte przełożenie to nadbieg. Auto świetnie radzi sobie w terenie typu off – road. Typowo amerykańskie jest spalanie. W mieście wyniki na poziomie 17-18 litrów nie są niczym niezwykłym. Kierowcy z lekką nogą w trasie zejdą z wynikiem do poziomu 12-13 litrów na 100km.Proponowany przez Julka model to bardzo bogata wersja wyposażenia overland. Posiada m.in.: automatyczną skrzynię biegów, nawigację, reduktor napędów, pneumatyczne zawieszenie, kamerę cofania, bi ksenony.

podziel się:

Pozostałe wiadomości