Aktualności

Propozycje dla Marcina: mocne auto w trasę do 200 tysięcy
Zakup kontrolowany - seria 17, odcinek 251 
Marcin ma 34 lata, z zawodu jest weterynarzem opiekującym się fermami drobiu. Z racji wykonywanej pracy większą część roku spędza w samochodzie - w swoim życiu przejechał już ponad milion kilometrów! Ponieważ bohater wozi na co dzień w aucie ładunek o masie 350 kg (preparaty i sprzęt do szczepień kur), poprosił nas o znalezienie pojazdu z system poziomowania nadwozia. Samochód powinien mieć duży benzynowy silnik, ale Marcin nie wyklucza także mocnego Diesla. Koniecznie automat, SUV lub kombi, nowy lub używany z małym przebiegiem. Cena 150.000 – 200.000 zł.

Adam zaproponował naszej bohaterce trzy samochody: Mercedesa E klasę, Volkswagena Passata Alltracka oraz Volvo XC70.

Mercedes klasa E: pojemność silnika 2.1 D, 170 KM, auto z 2013 roku, przebieg 7 tys. km, cena 169.000 zł, prędkość 0 - 100 – 8,8 sek., prędkość maksymalna 220 km/h, średnie spalanie: 5,2 l /100 km.

Najnowsza generacja E klasy świeżo po face-liftingu to bardzo komfortowe auto. Nie bez znaczenia jest także fakt, że pojazd ten może poszczycić się gigantycznym bagażnikiem o pojemności prawie 700 litrów. Jak każda E klasa, nasz egzemplarz ma także samopoziomujące się zawieszenie tylnej osi, rzecz bardzo ważna dla naszego bohatera, który wozi ze sobą ciężkie przedmioty, które potrzebne mu są w trasie. Mercedes jako jedyne auto w naszym programie ma napęd na jedną, oczywiście tylną, oś.

Najczęstsze usterki: problemy z instalacją elektryczną, awarie zawieszenia

Wyposażenie: ABS, ASR, ESP, komplet poduszek powietrznych, klimatyzacja, pełna elektryka, automatyczna skrzynia biegów, systemy wspomagania jazdy itp.

Volkswagen Passat Alltrack: pojemność silnika 2.0 D, 170 KM, auto fabrycznie nowe, cena 152.400 zł, prędkość 0 - 100 – 8,9 sek., prędkość maksymalna 211 km/h, średnie spalanie: 5,9 l /100km.

Nie ma Zakupu Kontrolowanego bez Volkswagena Passata. Tym razem przedstawiamy wersję niemalże z samego dołu cennika. Nasz "pasek" to uterenowiona odmiana Alltrack, która ma napęd na cztery koła. Jest to rzecz jasna szwedzki Haldex, ale najnowszej, bardzo szybkiej, generacji. Pod maską "auta dla ludu" drzemie dwulitrowy motor wysokoprężny, na listwie Common Rail. W opcji pojazd można doposażyć w poziomowanie tylnej osi. Bagażnik Passata pomieści, wedle danych producenta, 588 litrów bagaży.

Wyposażenie: ABS, ASR, ESP, komplet poduszek powietrznych, klimatyzacja, pełna elektryka, napęd na cztery koła itp.

Volvo XC70:  pojemność silnika 2.4 D, 215 KM, auto z 2013 roku, przebieg 23 tys. km, cena 199.000 zł, prędkość 0 - 100 – 8,8 sek., prędkość maksymalna 205 km/h, średnie spalanie: 6,8 l /100km.

Ulubione auto lekarzy, także tych zajmujących się zwierzętami, to typowy pojazd służący do pokonywania dalekich tras. XC70 może być co prawda wyposażone w napęd tylko na przednią oś, ale nasz egzemplarz to pojazd po prezesie, który ma nie tylko Haldeksa, ale i bardzo dobre wyposażenie. Dopełnieniem obrazu typowego Volvo jest pięciocylindrowy silnik benzynowy. W XC70 poziomuje się całe nadwozie, a nie tylko tylna oś. Bagażnik pojazdu ma pojemność 575 litrów.

Najczęstsze usterki: awarie automatycznych skrzyń biegów, problemy z pneumatyką zawieszenia, drobne problemy z instalacją elektryczną

Wyposażenie: ABS, ASR, ESP, poduszki powietrzne, skórzana tapicerka, klimatyzacja, pełna elektryka, tempomat, napęd na obie osie

Niespodzianką Marcina okazał się Range Rover Sport: pojemność silnika 3.6 D, 272 KM, auto z 2008 roku, przebieg 112 tys. km, cena 119.000 zł, prędkość 0 - 100 – około 8,9 sek., prędkość maksymalna ponad 210 km/h, średnie spalanie: około 11,1 l /100 km.

Jeśli nasz bohater będzie chciał się wyróżnić z pewnością wybierze propozycję Marcina. Krótsza wersja Range Rovera poprzedniej generacji, mimo tego, że nieco mniejsza od "normalnego" Range to i tak wyjątkowo duże auto. W tym wypadku poczuć się jak lord można już za niespełna 120 tys. zł, co na tle pozostałych pojazdów jest bardzo atrakcyjną ceną. Jakby tego było mało prezentowany Sport nie jest autem specjalnie zużytym, a jego niewielki przebieg potwierdza historia serwisowa.

Najczęstsze usterki: awarie pneumatycznego zawieszenie, zwarcia w instalacji elektrycznej, defekt hamulca pomocniczego

Wyposażenie: ABS, ASR, ESP, poduszki powietrzne, skórzana tapicerka, klimatyzacja, pełna elektryka, tempomat, napęd na obie osie, pneumatyczne zawieszenie, czujniki parkowania itp.

Oni wzięli sprawy w swoje ręce
Następny artykuł:

Oni wzięli sprawy w swoje ręce

tvnpix