Aktualności

Propozycje dla Łukasza: auta z LPG do 13 tysięcy
Zakup kontrolowany - seria 15, odcinek 227 
Łukasz jest zakochany w Warszawie i w… japońskiej motoryzacji. Zgłosił się do naszego programu, ponieważ szuka samochodu do 13.000 zł z instalacją gazową. Ważny jest dla niego stan techniczny, bezwypadkowość, udokumentowany przebieg i pochodzenie. Auto musi być zadbane i mieć nie „zmęczony” silnik.

Adam zaproponował trzy samochody: Toyotę Celica, Mazdę 323 oraz Hondę Accord.

Toyota Celica - pojemność silnika 1.8, 115 KM, auto z 1995 roku, cena 7.700 zł, prędkość 0 - 100 – 10,5 sek., prędkość maksymalna 200 km/h, średnie spalanie: 7,4 l /100km. Toyota Celica to prawdziwa legenda rajdów samochodowych, ale niestety nie w wersji, którą dzisiaj testujemy. Auto wybrane przez Adama, to najsłabsza i najmniej ekstremalna odmiana. 115 koni nie radzi sobie ze sporą masą samochodu. Na pociechę pozostaje atrakcyjny i wciąż oryginalny wygląd. Słaby silnik może na szczęście oznaczać, że dotychczasowi właściciele nie katowali samochodu ostrą jazdą. Ta Celica została wyprodukowana w Japonii, więc jeżeli jest w dobrym stanie, można ją kupować bez wahania. Koszty? Niestety serwis może być dość kosztowny. Wiele części jest dostępnych jedynie w ASO a Toyota, co wiadomo nie od dzisiaj, nie należy do tanich marek.

Najczęstsze usterki to: awarie czujnika poziomu oleju, problemy z korozją oraz usterki tylnego zawieszenia.

Wybrany przez Adama model posiada: ABS, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, klimatyzację, elektryczne szyby i lusterka, radio z CD.

Mazda 323 F - pojemność silnika 1.8, 114 KM, auto z 1994 roku, przebieg 247 tys. km, cena 7.200 zł, prędkość 0 - 100 – 9,7 sek., prędkość maksymalna 188 km/h, średnie spalanie: 9,6 l /100km.Japończyki są solidne, ale po osiągnięciu pełnoletności nawet te auta zaczynają niedomagać. Dodatkowo, w przypadku Mazdy wyjątkową zmorą jest korozja. Wybrany model 323f, to piąta generacja tego modelu. Pierwsza Mazda 323 z lat 70. w USA nosiła nazwę Great Little Car Auto i w ciekawy sposób łączyła cechy sportowe, takie jak chowane reflektory i drzwi bez ramek z funkcjonalnym, pięciodrzwiowym nadwoziem. Minus należy się jedynie za niewielki bagażnik. Nowy właściciel może być spokojny o silnik 1,8, który uchodzi za jeden z najsolidniejszych w palecie Mazdy. Ciekawostką jest fakt, że to jedyny kompakt z Japonii, w którym był silnik V6, a dokładnie 2.0 V6 o mocy 144 KM. Auto produkowane było w latach 1994 - 98, ale w Polsce sprzedaż ruszyła dopiero w 1997 roku. Wniosek? Model Adama pochodzi z importu, więc w jego historii mogą pojawiać się różne ciekawe fakty.

Najczęstsze usterki: korozja nadwozia, wysokie zużycie oleju, problematyczny układ zapłonowy.

Model Adama posiada: 4 elektryczne szyby i lusterka, elektrycznie regulowane światła, centralny zamek z pilotem, ABS, 2 x airbag, podłokietnik, wspomaganie kierownicy, komplet kluczyków (2 sztuki).

Honda Accord - pojemność silnika 1.8, 136 KM, auto z 2001 roku, przebieg 205 tys. km, cena 13.500 zł, prędkość 0 - 100 – 10,4 sek., prędkość maksymalna 205 km/h, średnie spalanie: 8,4 l /100km.Prawdziwe japońskie samochody produkowano... w Japonii. Niestety Honda wybrana przez Adama, to już egzemplarz z “nowych czasów”, kiedy produkcję przeniesiono do Europy. Zaproponowane auto jest liftbackiem. Tylko w tej generacji Japończycy oferowali w Accordzie taki rodzaj nadwozia. Honda od lat słynie ze świetnego prowadzenia i tak samo jest w przypadku auta wybranego przez Adama. To zasługa wielowahaczowego zawieszenia. Niestety przy takim przebiegu jak w naszym przypadku, nowy właściciel musi być przygotowany na większe wydatki niż tylko wymiana oleju i dolewanie płynu do spryskiwacza.

Najczęstsze usterki: wysokie zużycie oleju, korozja nadwozia, nietrwałe gumy stabilizatora, problemy ze stacyjką.

Wyposażenie: instalacja gazowa, alufelgi, przyciemniane szyby, ABS, autoalarm, poduszki powietrzne, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzacja, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, tapicerka welurowa.

Niespodzianką Julka okazało się  Renault Clio - pojemność silnika 2.0, 175 KM, auto z 2000 roku, przebieg 217 tys. km, cena 10.900 zł, prędkość 0 - 100 – 7,3 sek., prędkość maksymalna 200 km/h, średnie spalanie: 7,9 l /100km. Renault Clio to jeden z najpopularniejszych samochodów segmentu B, a generacja, którą dzisiaj prezentujemy wojowała na rynku bardzo długo. Debiutowała w 1998 roku i w porównaniu z ustępującym modelem wyglądała dużo nowocześniej. Clio II miało też ekstremalną wersję V6 z centralnie umieszczonym silnikiem i napędem na tylne koła - pojazd kolekcjonerski. Model Julka to prawdziwy potwór. 175 koni w tak małym aucie “musi jechać”. Miłym zaskoczeniem mogą okazać się rozsądne koszty serwisu i stosunkowo prosta konstrukcja. Tanio nie będzie natomiast na stacji benzynowej bo tym autem każdy będzie podróżował szybko a to zawsze przekłada się na bardzo wysokie spalanie.

Najczęstsze usterki: niska trwałość zawieszenia, wycieki oleju, awarie tylnych amortyzatorów, szybka korozja wydechu oraz słabej jakości zawieszenie (ze wskazaniem na tylną belkę i jej tuleje).

Model Julka posiada: przyciemniane szyby, autoalarm, poduszki powietrzne, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzację, tapicerkę skórzaną, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, kierownicę wielofunkcyjną, niezależne ogrzewanie.

Komentarze (1)

Dodaj komentarz do artykułu
  • Udostępnij komentarz w:
  • ikona twitter
  • ikona facebook
  • ikona google plus
publikuj
Właśnie pojawiły się nowe () komentarze - pokaż
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
nansy

Jestem na podobnym etapie zakupu samochodu,z uwagą śledzę ZK oraz wszelkie fora. Bardzo lubię ZK ze względu na prowadzącego,który swobodnie operuje swoją wiedzą,a jednoczesnie ma spore poczucie humoru.Bohater tego odcinka -ciekawy facet i z dokładnie sprecyzowanymi oczekiwaniami (i swobodą w użytkowaniu rodzimego języka:) ). Bardzo ciekawy... rozwiń

  • Tyle osób ocenia komentarz pozytywnieOstatnio ocenili:
      0
    • Tyle osób ocenia komentarz negatywnieOstatnio ocenili:
        0
      • zgłoś naruszenie
      Pomoc | Zasady forum
      Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
      Ogniste Cinquecento!
      Następny artykuł:

      Ogniste Cinquecento!

      tvnpix