Aktualności

Propozycje dla Karola: mocna benzyna do 65 tysięcy
Zakup kontrolowany - seria 17, odcinek 253 
Dla Karola z Rzeszowa auto to coś więcej - już prawie 7 lat prowadzi wraz z przyjacielem podkarpacki klub miłośników samochodów z grupy VAG. Miesiąc temu nasz bohater sprzedał Passata i szukał czegoś mocniejszego. Marzył o niemieckim samochodzie z większym benzyniakiem i pięknym dźwiękiem silnika najlepiej o mocy powyżej 200 KM. Auto powinno być dobrze wyposażone (skóra to obowiązek) - budżet na samochód to 65 000 złotych. Karol nie szukał niepraktycznej wyścigówki - samochód musiał być w miarę "rodzinny" (w perspektywie fotelik), mieć przynajmniej czworo drzwi i sportowy charakter.

Adam zaproponował naszemu bohaterowi trzy samochody: Alfę Romeo Giulietta QV, Skodę Octavię RS oraz Volkswagena Golfa R32.

Alfa Romeo Giulietta QV: pojemność silnika 1.7, 235 KM, auto z 2010 roku, przebieg 54 tys. km, cena 58.900 zł, prędkość 0 - 100 – 6,8 sek., prędkość maksymalna 242 km/h, średnie spalanie: 7,6 l /100 km.

QV to skrót od włoskich słów Quadeifogilo Verde, czyli czterolistna koniczyna. Znak, który od lat przynosi szczęście kierowcom wyścigowym startującym Alfami, a także oznaczenie najmocniejszych wersji włoskich pojazdów. Giulieta wygląda dość niepozornie, ale jej czterocylindrowy turbodoładowany silnik na prawdę sporo potrafi. Dla wszystkich tych, którzy płaczą po sześciocylindrowych jednostkach włoskiego producenta, polecamy przejażdżkę Giulettą QV - ten samochód na prawdę robi robotę.

Najczęstsze usterki: skrzypiące zawieszenie na mrozie, stukają plastiki we wnętrzu, głupieje system Blue & Me, nietrwałe są elementy chromowane, awaria hydrauliki zaworów w silnikach

Wyposażenie: ABS, ASR, ESP, alufelgi 18 cali, c. zamek, el. szyby x 4, el. lusterka, KLIMATRONIC dwusterfowy, 10 x airbag.

Skoda Octavia RS: pojemność silnika 2.0, 200 KM, 2011 r., przebieg 38 tys. km, cena 67.000 zł, prędkość 0 - 100 – 7,3 sek., prędkość maksymalna 240 km/h, średnie spalanie: 7,5 l /100km.

Skoda Octavia nie jest autem, które powodowało by szybsze bicie serca? Zazwyczaj jest to prawda, ale jest jeden wyjątek - wersja RS. Czym jest RS, najprościej można by napisać, że to najbardziej prorodzinna wersja Golfa GTI, bo na bazie tego modelu powstała sportowa Skoda. Jedyna różnica jest taka, że w Skodzie RS montowano także diesla..., ale nasza wersja to najbardziej rasowy RS z silnikiem benzynowym o mocy 200 KM. Jakby tego było mało to sportowiec z kratką.

Najczęstsze usterki: gromadzenie się nagaru w układzie dolotowym, uszkodzenia katalizatora, usterki czujników w silniku, nadmierne zużycie oleju silnikowego

Wyposażenie: ABS, ESP, ASR, skórzana tapicerka, 6 poduszek powietrznych elektryczne szyby, klimatyzacja, komputer pokładowy, skórzana kierownica, alufelgi itp.

Volkswagen Golf R32:  pojemność silnika 3.2, 250 KM, auto z 2008 roku, przebieg 133 tys. km, cena 56.000 zł, prędkość 0 - 100 – 6,5 s., prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie: 10,7 l /100km.

Póki co piąta generacja Golfa jest ostatnią, w której montowano sześciocylindrowy silnik, nowsze R-ki mają już cztery turbodoładowane gary. Jeśli ktoś lubi mocne wolnossące silniki o pięknym brzmieniu powinien poszukać Golfa R32. Dodatkowym atutem auta jest napęd na cztery koła. Naszym zdaniem R32 to idealny materiał na klasyka.

Najczęstsze usterki: awarie skrzyni DSG, drobne niedoróbki wykończenia wnętrza

Wyposażenie: ABS, ASR, ESP, napęd na cztery koła, skrzynia DSG, tempomat, ksenony, pełna elektryka i wiele, wiele innych

Niespodzianką Marcina okazało się Suzuki Kizashi: pojemność silnika 2.4, 178 KM, auto z 2010 roku, przebieg 35 tys. km, cena 61.900 zł, prędkość 0 - 100 – około 7,8 sek., prędkość maksymalna ponad 215 km/h, średnie spalanie: 7,9 l /100 km.

Suzuki klasy średniej, już takie stwierdzenie brzmi dość dziwnie, a co dopiero, gdy zobaczymy prawdziwe auto. Konkurent dla Passata w wykonaniu Suzuki na prawdę istnieje i nazywa się Kizashi. Czy takie auto to kandydat na klasyka? Tego nie wiemy, ale z całą pewnością japońskie auto jest niespotykane i mogłoby ciekawie wygląda po tuningu.

Najczęstsze usterki: awaryjna fabryczna nawigacja, wariujące wskaźniki paliwa

Wyposażenie: alufelgi, szyberdach, ksenony, światła przeciwmgłowe, przyciemniane szyby, ABS, ASR, poduszki powietrzne, immobiliser, ESP, 4x4, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, tapicerka skórzana, system nawigacji, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, komputer, tempomat, podgrzewane fotele, czujnik deszczu, kierownica wielofunkcyjna, czujnik parkowania

 

Budżetowe sedany - czy warto?
Następny artykuł:

Budżetowe sedany - czy warto?

tvnpix