Propozycje dla Bartka: kompakt do LPG do 15 tysięcy

Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 321
Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 321
Bartek szuka samochodu na co dzień, czyli głównie do miasta z możliwością wypadu w trasę kilka razy do roku. Będzie to jego pierwszy samochód, dlatego w jego sferze poszukiwań jest niezawodny kompakt, najlepiej pięciodrzwiowy. Jego ulubionymi markami są samochody francuskie. Ważnym aspektem jest możliwość montażu instalacji gazowej. Bohater dysponuje budżetem maksymalnie 15 tysięcy złotych.
Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 321
Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 321

Renault Megane IIrok produkcji: 2006; przebieg: 165 269 km; silnik: 1.6 16V; moc: 115 km; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 152 Nm przy 4200 obr/min; średnie spalanie: 6,8 l / 100 km; pojemność bagażnika: 420 l; cena wyjściowa: 12 000 złotychPierwsza generacja słynnej "Meganki" pojawiła się w 1995 roku, zastępując Renault 19. Nasz egzemplarz, czyli druga generacja zaprezentowała się w 2002 roku i debiutowała w wersji hatchback. Przy czym rok po premierze zdobyła tytuł „Samochodu Roku 2003”. Megane II zaszokował samochodowy świat niecodzienną stylizacją nadwozia, jego kształty były ostre i dość awangardowe, z charakterystyczną niemal pionową tylną szybą. Najlepszym wyborem wśród benzynowców jest 1.6 16V o mocy 115 km, który daje najbardziej korzystne połączenie dynamiki, zużycia paliwa i kosztów serwisowych.

Ford Focus MK2rok produkcji: 2006; przebieg: 178 000 km; silnik: 1.6; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 150 Nm przy 4000 obr/min; średnie spalanie: 7,8 l / 100 km; pojemność bagażnika: 503 l; cena wyjściowa: 13 900 złotychPierwsza generacja była rewolucyjnym samochodem, który świetnie przyjął się na drogach, zastępując wysłużonego Escorta. Historia drugiej generacji zaczęła się od wprowadzonego w 2003 roku do sprzedaży vana C-Max, który był bazą doświadczalną dla Focusa II. Jego płytę podwoziową, a także wiele rozwiązań technicznych, wykorzystano w aucie, które pojawiło się na rynku pod koniec 2004 roku, aby konkurować w klasie kompaktowej. W przeciwieństwie do poprzednika nie wyróżniał się spośród innych aut, ale za to jego sylwetka lepiej zniosła upływ czasu i co najważniejsze niemalże pozbyła się problemu korozji.

Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 321
Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 321

Opel Astra H

Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 321
Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 321

rok produkcji: 2005; przebieg: 242 840 km; silnik: 1.6; moc: 105 km; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 150 Nm przy 3900 obr/min; średnie spalanie: 6,6 l / 100 km; pojemność bagażnika: 375 l; cena wyjściowa: 15 900 złotych

Model zaprezentował się podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem w 2003 roku. Niestety Astra H była kojarzona z rozsądnym niemieckim kompaktem o przeciętnych właściwościach jezdnych i poprawnym wyglądzie. Auto oferowane było między innymi pod takimi markami jak: Vauxhall, Holden, Chevrolet czy już nieistniejący Saturn. -W części egzemplarzy pod chromowaną listwą znajdującą się na klapie bagażnika zaczyna pojawiać się rdza, co ciekawe w wielu przypadkach problem występował już zaraz po opuszczeniu salonu. Silniki benzynowe zyskiwały na atrakcyjności, zwłaszcza, że jest to silnik dobrze współpracujący z instalacjami gazowymi, a napędzana LPG Astra III okazuje się ekonomiczniejsza niż wersje dieslowskie.

Citroen C4

Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 321
Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 321

rok produkcji: 2005; przebieg: 135 570 km; silnik: 1.6 16V; moc: 110 km; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 147 Nm przy 4000 obr/min; średnie spalanie: 7,1 l / 100 km; pojemność bagażnika: 320 l; cena wyjściowa: 14 9 00 złotych

Model C4 zastąpił w 2004 roku Xsarę i z niewielkimi zmianami produkowany był do 2010 roku i był oferowany w trzech wersjach nadwozia: coupe, hatchback i niedostępny w Polsce sedan. Samochód dzieli wiele rozwiązań technicznych (w tym płytę podłogową) z Peugeotem 307. Mimo ,że upłynęło już sporo czasu, samochód wciąż może się podobać i jest rozpoznawalny na pierwszy rzut oka. Ciekawostką w tym modelu jest kierownica z nieruchomym rdzeniem, co nie dla wszystkich było do zaakceptowania. Ten francuski pojazd samochód bardzo dobrze „trzyma” cenę, może się też pochwalić wysokim poziomem bezpieczeństwa.

podziel się:

Pozostałe wiadomości