Byśkiniewicz i Cieślar startują w Rajdzie Nadwiślańskim - rusza asfaltowa część sezonu!

Byśkiniewicz i Cieślar startują w Rajdzie Nadwiślańskim - rusza asfaltowa część sezonu!
Byśkiniewicz i Cieślar startują w Rajdzie Nadwiślańskim - rusza asfaltowa część sezonu!
Po emocjonującym i widowiskowym szutrowym początku na Litwie i Mazurach, załogi Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski po raz pierwszy w tym roku zmierzą się na asfalcie. Już w najbliższy weekend 16-17 lipca odbędzie się Rajd Nadwiślański - trzecia tegoroczna odsłona najważniejszego rajdowego cyklu w naszym kraju.

W rajdzie, z bazą w Puławach i odcinkami specjalnymi przebiegającymi wzdłuż Wisły naLubelszczyźnie, wystartują Łukasz Byśkiniewicz i Zbigniew Cieślar. Reprezentanci TVN TURBORALLY TEAMu pojawią się w Fordzie Fiesta Rally3, który został przebudowany ze specyfikacjiszutrowej na asfaltową. Załoga zapowiada walkę o zwycięstwo w klasie 3 i odzyskanie pozycjilidera punktacji, którą straciła po problemach z płytą pod samochodem na Rajdzie Polski. DlaByśkiniewicza będzie to już 6 start w okolicach Puław. Jak podkreśla kierowca- dobrze znaspecyfikę tamtejszych asfaltów i dobrze się na nich czuje. W 2015 roku „Byśki” wygrał klasyfikacjęsamochodów napędzanych na jedną oś.

Łukasz Byśkiniewicz:

„Po dwóch rajdach szutrowych przyszedł czas na zaprezentowanie tempa na asfalcie. RajdNadwiślański, który odbędzie się już w najbliższy weekend rozpoczyna asfaltową część rajdowegosezonu Mistrzostw Polski. Fantastycznie było rywalizować na szutrze i oceniam nasze dwa występybardzo dobrze, ale bez wątpienia moją nawierzchnią, na której mam więcej doświadczenia jestasfalt. W ramach przygotowań i przypomnienia sobie jak się jeździ po „twardym” wystartowałem wWyścigowych Mistrzostwach Polski na Torze Poznań. Oczywiście rajdy to inna dyscyplina, bardziejnieprzewidywalna, ale taka forma treningu też jest owocna. Znam dobrze Rajd Nadwiślański.Startował w nim już 5 razy. Będę chciał wykorzystać znajomość specyfiki nadwiślańskich asfaltów.Odcinki są tylko pozornie proste. Trasa wiedzie pomiędzy sadami. Drogi wykorzystywane są przezmiejscowych rolników i sadowników. Asfalt w wielu miejscach może być zabrudzony i śliski. Na tymrajdzie bardzo ważne jest wyczucie przyczepności opon i znalezienie odpowiednich punktówhamowania z dużych prędkości. Rajd Nadwiślański rozegrany zostanie tylko w jeden dzień w sobotę,ale mamy do pokonania aż ponad 120 km odcinków specjalnych. Wierzę, że będzie to szybka iemocjonująca sobota, którą spędzimy w dynamicznie jadącej Fieście Rally3, godnie reprezentującnaszych Partnerów: Auto Partner, MaXgear, Blachy Pruszyński, Kratki, NOVOL, TEKOM Technologia,SIREN7, Michelin Motorsport Polska, APR Motorsport, Kumiega Racing. Zapraszam także nazapowiedź i relację z rajdu w programie Raport TVN TURBO”Zbigniew Cieślar:

„Pierwszy raz w tym sezonie Mistrzostw Polski wystartujemy na asfalcie. Po bardzo udanych rajdachŻmudzi i Polski teraz pojawimy się na Rajdzie Nadwiślańskim. To specyficzny rajd rozgrywany wspecyficznych warunkach: jest sporo prostych i hamowań z dużych prędkości do zakrętów pod kątemprostym, ale nie brakuje też sekcji bardzo technicznych. Łukasz dobrze zna te trasy, tak więc wierze,że zaprezentujemy bardzo dobre tempo wśród Fiest Rally3. Pierwsze 2 rajdy startowaliśmy na szutrze, ale zanim jeszcze ruszył zasadniczy sezon ścigaliśmy się w 2 rundach cyklu Tarmac Masters.Jak nazwa cyklu wskazuje były to rajdy asfaltowe. Wiemy, jak zachowuje się i co potrafi Fiesta Rally3na asfalcie. Trzymajcie za nas kciuki i do zobaczenia na Lubelszczyźnie.”

podziel się:

Pozostałe wiadomości