Propozycje dla Michała: japońskie do 13 tysięcy

Zakup kontrolowany - seria 19, odcinek 280
Zakup kontrolowany - seria 19, odcinek 280
Szukamy samochodu dla 27-letniego Michała z Grójca, któremu właśnie powiększa się rodzina. Bohater jest fanem samochodów japońskich i dysponuje kwotą około 13 tysięcy zł. Adam Kornacki i Marcin Klimkowski zaproponują mu modele, które mogą współpracować z instalacjami LPG.

Adam przygotował trzy propozycje: Toyotę Corollę, Nissana Almerę oraz Hondę Civic.

Toyota Corolla, silnik benzynowy 1.4, 97 KM, 130 Nm, skrzynia manualna, auto z 2003 r., cena 11,9 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 12 s , prędkość maksymalna: 185 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 7,5 l benzyny na 100 km.

Toyota Corolla to auto o prostej konstrukcji, praktycznym nadwoziu kombi oraz pewnej historii serwisowej. Przez wielu uważana za samochód „nie do zdarcia”, co ma także odbicie w stanie technicznym wielu egzemplarzy z rynku. Prezentowana Corolla ma jednak solidny atut w postaci potwierdzonej historii serwisowania w ASO. Pomimo niepozornego wyglądu to jedno z najbardziej przestronnych aut w swojej klasie – w drugim rzędzie siedzeń jest tyle miejsca, że zawstydzone może się czuć niejedno auto klasy średniej. Zawieszenie to prosta, acz bezproblemowa konstrukcja: kolumny McPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu. Corolla nie ma prawa prowadzić się równie dobrze jak auta z układem wielowahaczowym lecz minus ten rekompensuje trwałością.

Wyposażenie: ABS, airbag kierowcy i pasażera, elektryczne szyby przednie oraz lusterka, obrotomierz, wspomaganie kierownicy, radio, centralny zamek.

Najczęstsze usterki: klocki hamulcowe o niskiej trwałości, sondy lambda, przekładnia kierownicza, przepalające się żarówki.

Nissan Almera, silnik benzynowy 1.5, 98 KM, 136 Nm, skrzynia manualna, auto z 2005 r., cena 12 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 13,1 s , prędkość maksymalna: 177 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 7 l benzyny na 100 km.

Nissan Almera w wersji sedan z silnikiem 1.5 to kolejna z propozycji Adama. Prezentowane auto posiada najmniej awaryjną z jednostek napędowych montowaną w Almerach z tych lat. Jednym z powodów sporej popularności Almery w polskich sieciach dealerskich był sensownie skalkulowany cennik oraz wersje wyposażenia w stosunku do konkurencji z segmentu. Dzięki temu realne jest nabycie auta z polskiego salonu. Na pochwałę zasługuje bardzo trwałe i całkiem sztywno zestrojone zawieszenie. Sprawia wrażenie przygotowanego na większą moc, niż oferowano w Almerze, dając możliwość poczucia namiastki dynamicznej jazdy. Dość wytrzymała na upływ czasu jest również elektryka oraz elementy wnętrza, które nawet przy dużych przebiegach nie pokazują po sobie zużycia. Almera nie jest wzorem pod kątem pakowności ani przestronności wnętrza, lecz nadrabia znakomitym stosunkiem rocznika do ceny.

Wyposażenie: ABS, poduszki powietrzne, elektryczne szyby i lusterka przód, radio, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, obrotomierz.

Najczęstsze usterki: korozja nadwozia, uszkodzenia łożysk skrzyni biegów, przeciętna trwałość zawieszenia.

Honda Civic, silnik benzynowy 1.6, 110 KM, 152 Nm, skrzynia manualna, auto z 2001 r., cena 12,5 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 9,9 s , prędkość maksymalna: 187 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 7 l benzyny na 100 km.

Trzecią z propozycji Adama jest legendarna Honda Civic. Tym razem z nadwoziem typu sedan oraz silnikiem 1.6 110 KM. Siódma generacja Civika przyniosła sporą rewolucję stylistyczną, wielu fanom poprzednich wersji nie przypadła do gustu, lecz wersja sedan to najbardziej ugrzeczniona i konserwatywna z nich. Samochód jest najbardziej dynamicznym z prezentowanych, lecz brakuje mu sporo ze sportowych doznań poprzednich generacji Civika. To niezwykle bezawaryjny pojazd będący jedną z najlepszych propozycji dla osób poszukujących tego rodzaju auta. Co warto podkreślić, jako jedyny z trzech prezentowanych egzemplarzy Civic posiada tylne zawieszenie o układzie wielowahaczowym.

Wyposażenie: ABS, airbagi kierowcy i pasażera, elektryczne szyby z przodu oraz lusterka, obrotomierz, radio, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, klimatyzacja.

Najczęstsze usterki: postępująca korozja, przeciętna trwałość zawieszenia, uszkodzenia łożysk skrzyni biegów.

Zadziorną propozycją Marcina Klimkowskiego jest auto z nieco innego segmentu - Subaru Forester.

Subaru Forester, silnik benzynowy z LPG 2.0, 125 KM, 184 Nm, skrzynia manualna, auto z 1998 r., cena 13,8 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 10,7 s , prędkość maksymalna: 179 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 11 l LPG na 100 km.

Subaru Forester to samochód-niespodzianka. Nie jest sedanem, lecz pochodzi z Japonii i oferuje praktyczne i ustawne nadwozie podwyższonego kombi. Atrakcją podnoszącą walory praktyczne samochodu jest także stały napęd na 4 koła, charakterystyczny dla marki. Prezentowany egzemplarz wyposażono w dwulitrową, atmosferyczną jednostkę SOHC z założoną sekwencyjną instalacją gazową. Auto posiada także niezłe własności terenowe, dzięki zamontowanemu fabrycznie reduktorowi. Forester to samochód od fana marki, który zmienia go na nowszy egzemplarz. Koszt utrzymania jest zauważalnie wyższy niż w propozycjach Adama, ale nadrabia to własnościami praktycznymi.

Wyposażenie: ABS, klimatyzacja, napęd 4x4, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby i lusterka przód, radio, centralny zamek, szyby bezbramkowe.

Najczęstsze usterki: postępująca korozja nadwozia oraz układu wydechowego, wycieki oleju z pod pokrywy rozrządu, awarie sondy lambda oraz centralnego zamku.

podziel się:

Pozostałe wiadomości