Propozycje dla Marty: miejskie auto do 18 tysięcy

Zakup kontrolowany - seria 17, odcinek 257
Zakup kontrolowany - seria 17, odcinek 257
Marta z Mszczonowa jest... żołnierzem rezerwy z prawem jazdy na ciężarówki! Szukała typowego miejskiego samochodu kosztującego do 18 tysięcy złotych - z małym silnikiem benzynowym, jak najtańszego w utrzymaniu, ale jednocześnie takiego, który nie odstrasza wyglądem.

Adam zaproponował Marcie: Suzuki Swift, Citroena C3, Toyotę Aygo.

Suzuki Swift: pojemność silnika 1.3, 92 KM, auto z 2006 roku, przebieg 105 tys. km, cena 17.600 zł, prędkość 0 - 100 – 11,0 sek., prędkość maksymalna 175 km/h, średnie spalanie: 6,1 l /100 km.

Suzuki Swift to auto bardzo lubiane za dużą wytrzymałość. Starsze generacje nie miały jednak odpowiedniego wyglądu. Od poprzedniej prezentowanej generacji japoński producent bardzo się poprawił w tej kwestii, tak, że podczas prezentacji auta dziennikarze porównywali jego wygląd z BMW Mini. Nasza wersja ma pod maską podstawowy silnik benzynowy, ale Marta nie szuka mocnych wrażeń, a jedynie dobrego środka lokomocji.

Najczęstsze usterki: psują się skrzynie biegów, relatywnie niska trwałość sprzęgła (70-100 tys. km), psuje się centralny zamek, czasem wspomaganie kierownicy, pierwsze oznaki korozji (np. w bagażniku)

Wyposażenie: poduszki powietrzne, ABS, centralny zamek, el. szyby i lusterka, klimatyzacja, wspomaganie kierownicy, radio, dzielona tylna kanapa

Citroen C3: pojemność silnika 1.4 D, 68 KM, 2005 r., przebieg 150 tys. km, cena 15.500 zł, prędkość 0 - 100 – 13,4 sek., prędkość maksymalna 165 km/h, średnie spalanie: 4,2 l /100km.

Citroen C3 również ma ciekawy wygląd zewnętrzny. Podczas jego prezentacji informowano, że nawiązuje on do kultowego 2CV. W prezentowanym egzemplarzu mamy do tego bardzo oszczędny i całkiem dobrze oceniany silnik wysokoprężny. Dodajmy, że nie ma on kilku kłopotliwych elementów typowych dla współczesnych diesli - brakuje tu filtra cząstek stałych, koła dwumasowego, a turbosprężarka nie ma zmiennej geometrii. To wszystko sprawia, że ewentualne naprawy nie są aż tak drogie.

Najczęstsze usterki: błędy spowodowane awarią komputera komfortu BSI, przeciętna trwałość zawieszenia, uszkodzone osłony przegubów

Wyposażenie: ABS, poduszki powietrzne, centralny zamek, el. szyby przód, el. lusterka, welurowa tapicerka

Toyota Aygo: pojemność silnika 1.0, 68 KM, auto z 2009 roku, przebieg 112 tys. km, cena 17.500 zł, prędkość 0 - 100 – 13,7 s., prędkość maksymalna 157 km/h, średnie spalanie: 4,6 l /100km.

Aygo to najmniejszy pojazd wśród propozycji Adama, ale naszym zdaniem również sprawdzi się w roli pierwszego auta dla Marty. Oczywiście wyposażenie nie jest może w nim szczególnie wyszukane, a trzycylindrowy silnik i brak wygłuszeń mogą dać się we znaki podczas dalszej podróży, ale Toyota to auto szczere do bólu, co niektórym się podoba.

Najczęstsze usterki: niszczejąca tapicerka przednich siedzeń, często wycierają się wkłady zamków drzwi i kluczyki, zdarzają się wycieki z chłodnicy

Wyposażenie: ABS, EBD-elektroniczny rozkład siły hamowania, poduszki powietrzne (2), radio CD, tylne siedzenia składane, wspomaganie kierownicy, immobiliser.

Niespodzianką Marcina okazał się Peugeot 107: pojemność silnika 1.0, 68 KM, auto z 2010 roku, przebieg 16,8 tys. km, cena 25.900 zł, prędkość 0 - 100 – 13,7 s., prędkość maksymalna 157 km/h, średnie spalanie: 4,6 l /100km.

Peugeot 107 różni się od Toyoty Aygo jedynie znaczkami i stylizacją przedniej części auta. Poza tym to dokładnie ten sam pojazd. Prezentowany egzemplarz jest jednak lepiej wyposażony, nowszy i ma minimalny przebieg. Marcin liczy na to, że do bazowych 17 tysięcy różnicę w cenie dorzucą rodzice Marty.

Najczęstsze usterki: słabej jakości ograniczniki drzwi - może je uszkodzić silniejszy powiew wiatru, dość szybko psują się tłumiki, pierwsze oznaki korozji

Wyposażenie: Wycieraczka szyby tylnej, Wspomaganie układu kierowniczego - progresywne, Zamek centralny z pilotem, Tapicerka materiałowa Stilada, Uchwyty ISOFIX do mocowania fotelika dziecięcego, Radio CD, REF - system rozdziału sił hamowania, Tylne oparcie składane, dzielone, Lakier metalik, Kolumna kierownicy z regulacją wysokości, Felgi stalowe 14 z ogumieniem 155/65R14, Klamki i lusterka w kolorze nadwozia, Klimatyzacja, Listwy boczne, Airbag kierowcy i pasażera, ABS, CSC - system kontroli hamowania na zakrętach, Elektryczne podnoszenie szyb, przód.

podziel się:

Pozostałe wiadomości