Aktualności

Propozycje dla Adama: zadbany klasyk do 20 tysięcy
Zakup kontrolowany - seria 24, odcinek 332 
Adam jest pasjonatem motoryzacji, a jego konikiem są klasyki - aktualnie przywraca do życia starego Fiata. Szuka auta, przy którym nie będzie musiał dużo pracować, a będzie czerpać dużo radości z jazdy. Adam Kornacki poszuka auta, które jest nie młodsze niż rocznik 1996, jest zadbane i mieści się w budżecie do 20 tysięcy złotych.

Nasze propozycje to:

Zakup kontrolowany - seria 24, odcinek 332Zakup kontrolowany - seria 24, odcinek 332
Mercedes W124 260E

rok produkcji: 1987; przebieg: 105 724 km; silnik: 2.6; moc: 160 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: automatyczna; maksymalny moment obrotowy: 334 Nm przy 4400 obr/min; średnie spalanie: 10,6 l / 100 km; pojemność bagażnika: 402 l; cena wyjściowa: niecałe 20 000 zł

Mercedes W124 to motoryzacyjny klasyk. Do dziś spotykany w formie taksówki lub – rzadziej – zadbanego, odrestaurowanego egzemplarza. Produkowany był w latach 1984–1997 w aż pięciu wariantach nadwozia: sedan, kombi, coupe, cabrio, limusine. Łącznie wyprodukowano ponad 2,5 mln egzemplarzy tego modelu. W124 wyróżniał się w tamtych czasach bogatą wersją wyposażenia. Wszystkie auta wyposażone były w ABS, klimatyzację, przynajmniej jedną poduszkę powietrzną czy – nieobecne w ofercie niektórych firm samochodowych do dziś – automatyczny podajnik pasów bezpieczeństwa oraz hamulec ręczny zaciągany nogą dla większej wygody. Od 1987 za dodatkową opłatą można było zamówić wersję z napędem 4x4 – 4Matic.

Zakup kontrolowany - seria 24, odcinek 332Zakup kontrolowany - seria 24, odcinek 332
Audi 100 C3

rok produkcji: 1991; przebieg: 209 393 km; silnik: 2.3; moc: 136 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: automatyczna; maksymalny moment obrotowy: 190 Nm przy 4000 obr/min; średnie spalanie: 10,6 l / 100 km; pojemność bagażnika: 570 l; cena wyjściowa: 14 700 zł

Audi 100 swój debiut miało w 1982 roku. Było większe i bardziej aerodynamiczne od swojego poprzednika. Imponujące jak na tamte czasy były rozmiary bagażnika – aż 570 litrów. Swoją rozpoznawalność model ten zawdzięcza również płasko położonej szybie pod kątem 54 stopni. Swoją sylwetką przypominał cygaro i takie też miano otrzymał. Początkowo zamiast 100 w nazwie miała być liczba 300 jednak zrezygnowano z tego pomysłu gdyż była już ona od dawna używana przez Mercedesa. C3 to trzecia generacja, produkcja pierwszej zaczęła się w 1968 roku natomiast w 1994 zaprzestano jego produkcji na stałe.

Zakup kontrolowany - seria 24, odcinek 332Zakup kontrolowany - seria 24, odcinek 332

Volvo 240

rok produkcji: 1991; przebieg: 250/300 tyś km; silnik: 2.3; moc: 115 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 186 Nm przy 2700 obr/min; średnie spalanie: 10,6 l / 100 km; pojemność bagażnika: 395 l; cena wyjściowa: 13 500 zł

21 sierpnia 1974 to dla Szwedów data pamiętana do dziś. To tego dnia zaprezentowano jeden z najważniejszych modeli w historii tego koncernu samochodowego – Volvo 240. Zbudowane na bazie serii 140 zyskało wiele nowych elementów oraz ciekawszą sylwestkę. Pod maską znajdował się silnik o przydomku Red Block, który ogłoszono jedną z najtrwalszych jednostek napędowych jakie zastosowano w samochodzie osobowym. To jednak nie koniec wyróżnień. Szwedzi już wtedy myśleli o ekologii i zastosowali nowy, trójdrożny katalizator. Dzięki temu 90% szkodliwych gazów było neutralizowane już w katalizatorze. Modele w tej wersji były przeznaczone specjalnie na rynek Kalifornijski. Oprócz tego auto zostało wybrane najbezpieczniejszym modelem w tej klasie pod koniec lat osiemdziesiątych przez Brytyjczyków i Amerykanów.

Zakup kontrolowany - seria 24, odcinek 332Zakup kontrolowany - seria 24, odcinek 332
Ford Scorpio

rok produkcji: 1992; przebieg: 134 438 km; silnik: 2.0; moc: 115 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: automat; maksymalny moment obrotowy: 167 Nm przy 2500 obr/min; średnie spalanie: 13,3 l / 100 km; pojemność bagażnika: 395 l; cena wyjściowa: 13 500 zł

Scorpio – zaprezentowany w 1985 roku – to następca modelu Granada. Linia nadwozia została zaprojektowana w tunelu aerodynamicznym przez co współczynnik oporu powietrza robił ogromne wrażenie w tamtych czasach. Początkowo auto sprzedawano tylko w wersji liftback (głównie na rynku brytyjskim), później na potrzeby rynku amerykańskiego Scorpio pojawił się w wersji sedan. Chwilę później dokonano face liftingu modelu i do produkcji wprowadzono również kombi (1992). Podstawowe wersje miały ABS, regulowaną kierownicę, zamek centralny. Luksusem w tamtych latach była możliwość doposażenia auta w elektrycznie sterowany szyberdach, tempomat oraz podgrzewane przednie fotele.

Komentarze (2)

Dodaj komentarz do artykułu
  • Udostępnij komentarz w:
  • ikona twitter
  • ikona facebook
  • ikona google plus
publikuj
Właśnie pojawiły się nowe () komentarze - pokaż
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
~Gość

"... Początkowo auto sprzedawano tylko w wersji liftback (głównie na rynku brytyjskim), później na potrzeby rynku amerykańskiego Scorpio pojawił się w wersji sedan...." Bzdura. Na rynku amerykanskim był tylko liftback oFerowany przez 2 lata jako Merkur Scorpio.

  • Tyle osób ocenia komentarz pozytywnieOstatnio ocenili:
      0
    • Tyle osób ocenia komentarz negatywnieOstatnio ocenili:
        0
      • zgłoś naruszenie
      ~Gość

      Bardzo sentymentalny odcinek, prosimy o więcej podobnych. To były samochody ze stali nie z plastiku.

      • Tyle osób ocenia komentarz pozytywnieOstatnio ocenili:
          0
        • Tyle osób ocenia komentarz negatywnieOstatnio ocenili:
            0
          • zgłoś naruszenie
          Pomoc | Zasady forum
          Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
          Weekendowy rozkład jazdy: 2-3 września
          Następny artykuł:

          Weekendowy rozkład jazdy: 2-3 września

          tvnpix